EREIN Argitaletxea
Tolosa etorbidea 107
20018 DONOSTIA (Gipuzkoa)
Tel.: (+34) 943 218 300
erein@erein.eus
www.erein.eus
Colección: Saiopaperak-Pentsamen.Gizartea, 39
Formato: 170 x 240 mm
Páginas: 256
Encuadernación: Rústica
Disponibilidad: Disponible
Fecha de publicación: 20-02-2024
ISBN: 978-84-9109-667-2
Materia: Literatura para adultos
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Agoten historia antropologiaren ikuspegitik azaldu izan da, gehienbat, kontuan hartu gabe mendeetan zehar jasan zituzten politiken eraginak.
XVI. mendean, Leon X.a aita santua eta Karlos V.a enperadorea haien alde jarri ziren Espainiaren eta Frantziaren artean izandako istiluetan, baina ondoren ahaztu egin zituzten.
XVII. mendean, Frantziako Luis XIV.a Eguzki Erregeak ere adierazpen hau egin zuen: «[…] Badira biztanle batzuk nolabait esklabo bezala tratatuak, lanbide batzuei lotuak, […] beste gizakumeen salerosketatik bananduak, [eta] christians, agot, kagot eta kapot izenez ezagutzen direnak, jakin gabe zergatik bereizten diren horrela, gure erreinuko legeen aurka […]». Baina hitzak hitz, ez zuen konpondu agoten aurkako gogorkeriarik.
XIX. mendean, Nafarroako Gorteetako 1817ko Legeak honela zioen: «[…] Gure Erreinuan badira, asko ez badira ere, Agot deitzen dieten jende batzuk. […] Ustekizunek eta tradizio baldarrek eragin dute orain arte jasan duten mespretxua. […] Eta esan ere esan daiteke harreman sozial eta zibiletatik ere baztertuak izan direla. Baina guk ez deritzogu zuzena. […] Agotak Nafarrak dira, besteak bezala». Hala ere, ez zen konpondu Agoten giza egoera.
Idazlan honetan, ordea, Erroma, Frantzia, Ingalaterra eta Alemania aldeetako politikarien nazioarteko handinahikeria zapaltzaileen aurka egin ziren herri aldarrikapenen artean jartzen dira Agotak «berdintasun eskubidearen» alde hartutako jokabideak.
Josu Legarreta Bilbao (1948). Licenciado en Filosofía por la Universidad de Valencia. Ha desempeñado diversos cargos en el Gobierno Vasco; fue designado Director de Promoción del Euskera del Departamento de Cultura (1985), Director de Cooperación al Desarrollo (1991) y Director de Relaciones con las Colectividades Vascas del Mundo (1999). Ha dirigido la publicación de la colección Urazandi (29 tomos) y Derechos de los Pueblos Indígenas (1998). Es autor de las siguientes obras: Desde el Futuro – Nacionalismo es más democracia (2004); Sentimientos compartidos (2011); Udazkenean aske (2015); y La Cooperación vasca al Desarrollo (2016). También es coautor de: Un Nuevo 31: Ideología y estrategia del Gobierno de Euzkadi durante la Segunda Guerra Mundial a través de la correspondencia de José Antonio Aguirre y Manuel Irujo (2007); País Vasco, ¿un nuevo Estado? (2013); Somos Vasco-Argentinos (2016); y Adiós, Madre Patria (2017).
Xabier Santxotena Alsúa (1946). Restaurador, escultor y poeta. Es fundador, junto con Teresa Lafragua, de tres museos: la Casa Museo Gorrienea, el Parque Museo Santxotena, ambos en Bozate (Navarra), y el Taller Museo Santxotena, situado en Artziniega (Álava). La Casa Museo Gorrienea engloba Historia, Arte, Tradición y Etnografía. En el Parque Museo Santxotena el Arte se fusiona con la Naturaleza (mitología del País Vasco). Estos museos exponen gran parte de su obra escultórica, iniciada en el año 1969 con Jorge Oteiza como Maestro y supervisor. Entre sus publicaciones destaca El Universo Santxotena 1970-2013, que recoge imágenes del trabajo desarrollado entre los años 1970 y 2013. Algunas de sus esculturas se encuentran en destacadas instituciones de ámbito internacional como: Museos Vaticanos, Universidad UCA de El Salvador, Bogotá o Ginebra.
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